ΕΔΟΚ – Στήριξη του μαύρου χοίρου μέσω της συνδεδεμένης ενίσχυσης

Tην ουσιαστική στήριξη της πολιτείας ζητεί η ΕΔΟΚ για τη μοναδική αυτόχθονη φυλή χοίρου στην Ελλάδα, τον μαύρο χοίρο, με επιστολή προς το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Ειδικότερα, η ΕΔΟΚ ζητεί να υποστηριχθεί «και δια της  συνδεδεμένης  ενίσχυσης στο τελικό παραγόμενο κρέας, έτσι ώστε πρώτον να αποφευχθεί ο οικονομικός στραγγαλισμός των χοιροτροφικών μονάδων, και δεύτερον, να εισέλθουν νέοι κτηνοτρόφοι,  βελτιώνοντας παράλληλα τις συνθήκες εκτροφής, τις αποδόσεις των παραγωγικών παραμέτρων και την άριστη ποιότητα του παραγόμενου χοίρειου κρέατος».

Να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός των πιστοποιημένων αυτόχθονων μαύρων χοίρων είναι  μόλις 3.510 ζώα και οι εκτροφείς στην επικράτεια 59 κτηνοτρόφοι.

Περιγράφοντας την υφιστάμενη κατάσταση, η ΕΔΟΚ, επισημαίνει ότι αν και μικρή η δυναμικότητα γεννητόρων των εκτροφών αυτόχθονα μαύρου χοίρου στην Επικράτεια, οι προοπτικές ανάπτυξης είναι εξαιρετικές και δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση τόσο των παραγωγικών (καλύτερο – αποτελεσματικότερο συντελεστή μετατρεψιμότητας της ζωοτροφής και αύξηση του ημερήσιου βάρους αντίστοιχα) όσο και των αναπαραγωγικών παραμέτρων (πολυδημία, μειωμένη θνησιμότητα χοιριδίων, ελαχιστοποίηση μη παραγωγικών ημερών κ.α.).

Μάλιστα, η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος στην επιστολή της εκφράζει την πεποίθηση ότι, υπό την προϋπόθεση της ουσιαστικής στήριξής του από την Πολιτεία και με τις ενέργειες της ΕΔΟΚ, αλλά και την πρωτοβουλία και οργάνωση των ίδιων των παραγωγών, το κρέας μαύρου χοίρου θα μπορούσε στην επόμενη πενταετία να τριπλασιάσει τα μεγέθη του. Και ειδικότερα: Να καταστεί ιδιαιτέρως αναγνωρίσιμο στον Έλληνα καταναλωτή. Να κερδίσει τη θέση που του αξίζει στα εστιατόρια και στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Να ικανοποιήσει ακόμη περισσότερο τη ζήτηση από το εξωτερικό η οποία έχει αρχίσει να εκδηλώνεται την τελευταία πενταετία. Μείωση κόστους, σταθερή παραγωγή, τυποποίηση προϊόντος, έλεγχος για αποφυγή παραπλάνησης του καταναλωτή, εφαρμογή ενιαίου σχεδίου προώθησης και μάρκετινγκ, μια θέση στον Γαστρονομικό Χάρτη της Ελλάδας, είναι εκ των ων ουκ άνευ στοιχεία για εκπλήρωση όλων των ανωτέρω.