Προειδοποίηση για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού σε συνθήκες βροχής

Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τα οποία χρησιμοποιούνται σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα για να φρενάρουν αυτόματα και να κρατούν το όχημα σταθερό στην ίδια λωρίδα, είναι λιγότερο αποτελεσματικά σε συνθήκες ισχυρής βροχόπτωσης, προειδοποιεί η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτου.

Η Ένωση εξέτασε σε ελεγχόμενες συνθήκες αυτοκίνητα τεσσάρων κατασκευαστών. Διαπίστωσε ότι σε αρκετές περιπτώσεις τα συστήματα αυτόματης πέδησης παύουν να αναγνωρίζουν τα προπορευόμενα οχήματα, ενώ τα συστήματα σταθερής λωρίδας παρουσίαζαν σημαντική πτώση της επίδοσής τους.

Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις αν οι οδηγοί βασίζονται υπερβολικά στα συστήματα αυτοματισμού, τα οποία δοκιμάζονται συνήθως μόνο κάτω από ιδανικές συνθήκες.

«Στην πραγματικότητα οι οδηγοί δεν κινούνται πάντα σε τέλειες, ηλιόλουστες συνθήκες, οπότε πρέπει να επεκτείνουμε τις δοκιμές και να λάβουμε υπόψη παράγοντες που πράγματι αντιμετωπίζουν οι οδηγοί στις καθημερινές τους κινήσεις» δήλωσε σύμφωνα με το Reuters ο Γκρεγκ Μπράνον της Αμερικανικής Ένωσης Αυτοκινήτου, ομοσπονδίας των πωλητών αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική.

Πάντως τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), τα οποία χρησιμοποιούνται όλο και συχνότερα στα νέα οχήματα, έχει διαπιστωθεί από ασφαλιστικές εταιρείες ότι πράγματι περιορίζουν τις συγκρούσεις με προπορευόμενα οχήματα.

Στα πειράματα της Ένωσης, στα οποία χρησιμοποιήθηκαν συστήματα ψεκασμού που προσομοιώνουν τη βροχή, το 17% των δοκιμαστικών γύρων με ταχύτητα 40 χλμ/ώρα κατέληξαν σε σύγκρουση, ποσοστό που ανέβηκε στο 33% σε ταχύτητα 56 χλμ/ώρα.

Αντίθετα, κάτω από ιδανικές συνθήκες δεν συνέβη καμία σύγκρουση.

Σύμφωνα με τους ερευνητές της Ένωσης, ακόμα περισσότερες συγκρούσεις είναι πιθανό να είχαν συμβεί αν το οδόστρωμα ήταν εξαρχής βρεγμένο, κάτι που δεν ίσχυε στις δοκιμές.

Τα οχήματα σταθερής λωρίδας πάτησαν τις διαχωριστικές γραμμές του οδοστρώματος στο 37% των περιπτώσεων κάτω από ιδανικές συνθήκες, όπως το ποσοστό εκτινάχθηκε στο 69% κατά την προσομοίωση βροχής.

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στα μοντέλα Buick Enclave Avenir, Hyundai Santa Fe, Toyota RAV4 και Volkswagen Tiguan, όλα τους κατασκευής του 2020.