Στα παρασκήνια της σειράς Συμπέθεροι από τα Τίρανα

Λίγο μετά τις οκτώ το απόγευμα κι ενώ ο ήλιος δύει πάνω από το Κορωπί, στο Κτήμα Αρτεμις επικρατεί αναβρασμός. Ο κεντρικός χώρος του κέντρου δεξιώσεων γεμίζει καλώδια, κάμερες που στήνονται και τεχνικούς που κατεβάζουν εξοπλισμούς από βανάκια. Κάτω από το μαρμάρινο κιόσκι έχει τοποθετηθεί μια μεγάλη επιγραφή «welcome» ενώ μπροστά στη σειρά από τα αγάλματα με τις Καρυάτιδες στήνεται ένα βάθρο με μικρόφωνα. Οσο τα μέλη της παραγωγής φτιάχνουν τα σκηνικά, στο κεντρικό κτίριο του κτήματος κρύβεται ένας άλλος μικρόκοσμος. Ηθοποιοί δοκιμάζουν τα εντυπωσιακά κοστούμια τους, οι κυρίες κάθονται σε καρέκλες μπροστά από καθρέφτες για να τους φτιάξουν τα φουντωτά μαλλιά και το έντονο μακιγιάζ, οι κομπάρσοι λαμβάνουν τις τελευταίες οδηγίες, ενώ όσοι είναι ήδη έτοιμοι κάνουν πρόβα τα λόγια τους υπό την καθοδήγηση των δημιουργών της σειράς. Γέλια και ατάκες μπλέκονται με την ντουντούκα της βοηθού σκηνοθέτη που προσπαθεί να οργανώσει τη διαδικασία για να ξεκινήσει το γύρισμα.

Γιατί το βράδυ της Πέμπτης 30 Σεπτεμβρίου οι «Συμπέθεροι από τα Τίρανα», η νέα κωμική σειρά του Mega που έρχεται από την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου, είχαν ένα πολύ απαιτητικό ολονύχτιο γύρισμα με το σύνολο του δημιουργικού δυναμικού τους και η ένταση του να γίνουν όλα σωστά και στην ώρα τους ήταν μεγάλη. Η σειρά που αποτελεί τηλεοπτική μεταφορά της παλιότερης θεατρικής επιτυχίας του Μιχάλη Ρέππα και του Θανάση Παπαθανασίου, τοποθετείται σε μια φανταστική κωμόπολη της Κεντρικής Ελλάδας με «εκλεκτούς κατοίκους». Μια κλασική νεόπλουτη οικογένεια της περιφέρειας αναστατώνεται όταν η κόρη τους επιστρέφει από τις σπουδές της φέρνοντας μαζί το αγόρι της που κατάγεται από την Αλβανία. Το κορίτσι φοβούμενο τις αντιδράσεις των γονιών της δεν τους αποκαλύπτει την εθνικότητά του κι έτσι αρχίζει ένας κύκλος σπαρταριστών κωμικών παρεξηγήσεων.

«Είναι η ίδια ακριβώς υπόθεση με το θεατρικό, απλώς σε 26 μεγάλα κεφάλαια. Φιλοδοξούμε το κάθε ξεχωριστό κεφάλαιο να είναι μια μικρή, σχεδόν αυτόνομη φαρσούλα που θα τελειώνει σε μια εκκρεμότητα για να φέρει τον επόμενο κρίκο μέχρι τον 26ο», αναφέρει στα «Πρόσωπα» ο Μιχάλης Ρέππας, εκ των δημιουργών της σειράς. Ο ίδιος, μαζί με τον Θανάση Παπαθανασίου, έγραψε ένα σπιρτόζικο σενάριο, που μπλέκει τις παρεξηγήσεις με τον σουρεαλισμό και τις συγκρούσεις με τις αντιφάσεις. «Το κεντρικό θέμα είναι οι ιδιαιτερότητες του Νεοέλληνα. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε αυτό που λέγεται Νεοέλληνας, με τις αντιφάσεις του, τις ανακολουθίες του», τονίζει ο Μιχάλης Ρέππας, για να τον συμπληρώσει ο έτερος δημιουργός. «Με την οικογένεια των Αλβανών θίγεται περισσότερο η ξιπασιά των Ελλήνων, η κουτοπονηριά τους. Οι Αλβανοί είναι απλώς ο καταλύτης. Δεν πιστεύω πια ότι υπάρχει αυτή η αντιμετώπιση των Αλβανών που υπήρχε παλαιότερα, τότε που είχαν πρωτοέρθει. Οι Αλβανοί πλέον είναι άνθρωποι που έχουν ενσωματωθεί στην κοινωνία πλήρως και έχουν κάνει οικογένειες εδώ. Στη σειρά χρησιμοποιούνται σαν καταλύτες για να θιγεί το θέμα του ρατσισμού», υπογραμμίζει από την πλευρά του ο Θανάσης Παπαθανασίου.

Η σκηνή του γάμου

Οταν οι δυο τους παίρνουν θέση πίσω από τις κάμερες, στον εξωτερικό χώρο του κτήματος ξεκινά το γύρισμα για κομμάτια της τηλεοπτικής δεξίωσης, από τον πολυπόθητο γάμο των δύο νέων που θα έρθει στα επόμενα επεισόδια. Η Κατερίνα Ζαρίφη με μια εντυπωσιακή κόκκινη τουαλέτα με παγέτες, ως δημοτική σύμβουλος Φώτω Γκιουλέκα, ανεβαίνει στο βάθρο για να συντονίσει τη βραδιά, έχοντας δίπλα της τον Πάνο Σταθακόπουλο, ο οποίος υποδύεται τον δήμαρχο Κουδουναρίου Περικλή Μπακλάφα. «Εγώ είμαι περισσότερο καλοκάγαθος και έχω ένα όραμα αλλά δεν μ’ αφήνουν οι γύρω γύρω και οι καταστάσεις», μου λέει με νόημα όταν τον ρωτάω αν ο ρόλος του παίζει με το κλασικό μοτίβο του τοπικού άρχοντα. Μία από τους γύρω γύρω είναι η σύζυγός του Λίτσα (Μαρία Γεωργιάδου), η οποία επηρεάζει τις αποφάσεις του και στέκεται περήφανη στο βάθρο μαζί του. Μπροστά τους, έχει μαζευτεί ένα πολυπληθές κοινό, που ακούει τον δήμαρχο να μιλάει για το καλό κλίμα της περιοχής που την καθιστά τουριστικό προορισμό, αλλά και τις τοπικές νοστιμιές όπως η σαρδέλα που ψήνεται με λάδι, σκόρδο και άνηθο, κερδίζοντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού.

Οταν η Κατερίνα Ζαρίφη παίρνει τον λόγο για να συνεχίσει την τελετή, ένα αεροπλάνο περνάει στον ουρανό και ο Μιχάλης Ρέππας διακόπτει για λίγο το γύρισμα ώστε να μην επηρεαστεί ο ήχος. Η ηθοποιός σχολιάζει πως είναι ο πατέρας της ο ζάπλουτος που πετάει και κάνει τους πάντες να γελούν. Μόλις ο σκηνοθέτης δίνει το πράσινο φως, οι κάμερες αρχίζουν να γυρίζουν ξανά, περνώντας μέσα από τον κόσμο, με ένα ειδικό πλέγμα που κουβαλάει άνθρωπος της παραγωγής για να μη χαλάει ο αέρας το ηχητικό αποτέλεσμα της λήψης. Η τηλεοπτική δημοτική σύμβουλος βγάζει λόγο για τη Γηραιά Αλβιώνα που τιμάται από το Κουδουνάρι και μόλις πέσει ο εθνικός ύμνος της Αγγλίας και το «God save the queen», το κοινό ανοίγει για να περάσουν ανάμεσά τους ο Κώστας Καζάκας και η Νατάσα Κοτσοβού, οι αλβανοί συμπέθεροι που από λάθος συνεννόηση παρουσιάζονται ως άγγλοι λόρδοι. Το ζευγάρι χαιρετάει βασιλικά το πλήθος και τους συνοδεύουν πέντε κοπέλες με παραδοσιακές στολές, οι οποίες τους ραίνουν με τριαντάφυλλα.

Για να πετύχει ο βηματισμός αλλά και η σωστή τοποθέτησή τους στον χώρο, πριν από τη λήψη κάνουν πρόβα, με τον σκηνοθέτη να διορθώνει τους κομπάρσους που στήνονται σε γραμμές αλλά και τους πρωταγωνιστές. Ο Κώστας Καζάκας στοιχίζεται με την τηλεοπτική του σύζυγο και σχολιάζει για τον ήρωά του: «Είναι μια πρόκληση αυτός ο ρόλος γιατί πρέπει να μιλήσει αλβανικά και σπαστά ελληνικά, είναι ερωτευμένος, ζει παράνομο έρωτα, που ταυτόχρονα για να καλυφθεί αυτός ο παράνομος έρωτας ντύνεται γυναίκα. Μιλάμε για πολύπλευρο ρόλο». Οταν όλοι παίρνουν θέση για γύρισμα, αφήνουν τα πανωφόρια τους στις ενδυματολόγους της σειράς (κοντεύουν πλέον μεσάνυχτα και το κρύο είναι έντονο), φορούν τα παπούτσια του κοστουμιού τους και τρέχουν στη θέση τους. Στην πρώτη γραμμή του πλάνου διακρίνονται η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, η Πένη Νταλαούρα, η κλασική ελληνίδα μάνα της περιφέρειας που μιλάει με χαρακτηριστική προφορά. «Για ώρα μετά το τέλος του γυρίσματος μιλάω με την προφορά και ξαναμπαίνω σε αυτήν όταν έρχομαι στα γυρίσματα την επόμενη μέρα. Θέλει μια τεχνική, μια σκέψη, μια αφοσίωση όλο αυτό, γιατί μετά χάνεσαι», αναφέρει η ηθοποιός, η οποία είχε παίξει τον ίδιο ρόλο και στη θεατρική παρουσίαση του έργου.

Θεατρική επιτυχία

Τότε είχε δίπλα της όπως και τώρα τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη στον ρόλο του συζύγου της Λυκούργου Νταλαούρα. «Οι χαρακτήρες είναι πολύ αντιπροσωπευτικοί της ελληνικής κοινωνίας, γι’ αυτό και αγαπήθηκε πολύ όταν παίχτηκε στο θέατρο. Το παίζαμε τέσσερις σεζόν και πραγματικά ήταν από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που έχουμε παίξει. Ηταν πάντα τα θέατρα γεμάτα και ο κόσμος απολάμβανε και την ιστορία και την παράσταση. Ελπίζω το ίδιο να απολαύσουν και τώρα τη μεταφορά στη μικρή οθόνη», σχολίασε ο Χατζηπαναγιώτης από την πλευρά του. Μαζί του συμφωνεί και η Μαρία Λεκάκη, η οποία παίζει την Πωλίνα Βαρδάκα, αδελφή της Πένυς. «Είναι κωμωδία, είναι μια φάρσα, εμείς περνάμε πάρα πολύ όμορφα στα γυρίσματα, εύχομαι να γελάσετε κι εσείς», λέει με νόημα. Λίγο πριν ξεκινήσει το γύρισμα, στη σειρά μπαίνει και ο Μιχάλης Ρέππας, ο οποίος παίζει τον Βασίλη Βαρδάκα, τον σύζυγο της Πωλίνας, έναν άνθρωπο «μέσα στα πράγματα». «Οι χαρακτήρες της σειράς είναι τραβηγμένοι στα άκρα αλλά αντιστοιχούν στην ελληνική κοινωνία. Είναι το πορτρέτο της σύγχρονης Ελλάδας, τραβηγμένο φυσικά γιατί είναι κωμωδία και σατιρίζει τη σημερινή μας εποχή», καταλήγει ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, τον οποίο θα δούμε στον ρόλο του Ηλία Λαλαμπίρδα, βουλευτή της περιοχής.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ