Costco – Γιατί βάζει πλαφόν στις αγορές χαρτιού υγείας

Η Costco είναι μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ. Τα καταστήματα της εταιρίας δίνουν πρόσβαση μόνο στα μέλη, με εξαιρέσεις να υπάρχουν για πολύ λίγα προϊόντα όπως καύσιμα και ποτά.

Και αυτή η εταιρεία, με τα 700 πολυκαταστήματα στις ΗΠΑ ανακοίνωσε για μία ακόμα φορά ότι θέτει πλαφόν στις αγορές χαρτιού υγείας, χαρτιού κουζίνας και ειδών καθαρισμού.

Η παραλλαγή Delta συνεχίζει να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο, αυξάνοντας τη ζήτηση για αυτά τα είδη. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει το CNN, αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο η Costco περιορίζει τις αγορές.

Ο λιανεμπορικός κολοσσός αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα στην εύρεση φορτηγών, οδηγών και εμπορευματοκιβωτίων για να μεταφέρει τα αντικείμενα στα καταστήματά του.

Γιατί επιβάλει πλαφόν

«Οι παράγοντες που πιέζουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και τον πληθωρισμό περιλαμβάνουν καθυστερήσεις στα λιμάνια και ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, διαταραχές από την Covid, ελλείψεις σε διάφορα εξαρτήματα, πρώτες ύλες και συστατικά, πιέσεις στο κόστος εργασίας και ελλείψεις φορτηγών και οδηγών », δήλωσε ο CFO της Costco Richard Galanti, μιλώντας στους επενδυτές μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τριμήνου.

Πέρυσι, η Costco και άλλοι λιανοπωλητές αντιμετώπιζαν προβλήματα με το να διατηρήσουν αυτά τα προϊόντα στα ράφια τους λόγω πανικού από τους πελάτες που ανησυχούσαν ότι δεν θα μπορούσαν να τα αγοράσουν στο μέλλον.

Οι παραγωγοί δεν μπόρεσαν επίσης να συμβαδίσουν με την αύξηση της ζήτησης.

Παρόλο που η αύξηση των κρουσμάτων Covid μπορεί να προκαλεί αύξηση της ζήτησης για ορισμένα είδη, τα σχόλια του Galanti επικεντρώθηκαν περισσότερο στα προβλήματα μεταφοράς των προϊόντων στα καταστήματα.

Είπε ότι τα προβλήματα με την αλυσίδα εφοδιασμού της εταιρείας την κάνουν να παραγγέλνει προϊόντα νωρίτερα από ό, τι θα μπορούσε διαφορετικά.

Αντί να πληρώνει μόνο για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία στη Βόρεια Αμερική, η Costco έχει ναυλώσει τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με κάθε πλοίο να μπορεί να μεταφέρει 800 έως 1.000 εμπορευματοκιβώτια κάθε φορά. Η Costco αναμένει ότι μπορεί να κάνει δέκα ταξίδια στον Ειρηνικό ετησίως με τα πλοία.

Τα έξοδα αποστολής κάνουν τα προϊόντα πιο ακριβά, προσθέτοντας σε άλλες πληθωριστικές πιέσεις.

«Καταγράφονται αυξήσεις τιμών στα προϊόντα χαρτοπολτού και χαρτιού, από 4% έως 8%», είπε. Οι αυξήσεις στις τιμές στα πλαστικά αντικείμενα, όπως οι σακούλες απορριμμάτων, οι σακούλες Ziploc, τα ποτήρια και τα πιάτα μιας χρήσης είναι της τάξης του 5% έως 11%. Τα μη ανθεκτικά μεταλλικά αντικείμενα, όπως το αλουμινόχαρτο και τα δοχεία ποτών, βρίσκονται στο μεσαίο μονοψήφιο εύρος ανατιμήσεων.

Πηγή: ΟΤ