Ράλι Ακρόπολις – Το «Ράλι των Θεών» επέστρεψε για να μείνει

Το Ράλι Ακρόπολις επέστρεψε στη θέση όπου ανήκει. Ο θρυλικός αγώνας έζησε οκτώ χρόνια μακριά από το WRC, αλλά πλέον αυτή η περίοδος αποτελεί παρελθόν, με την Ελλάδα να είναι έτοιμη να ξαναγίνει το επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος και να διαφημίσει τις πανέμορφες τοποθεσίες της.

Τα ελληνικά βουνά έχουν «βάλει τα καλά τους» για να υποδεχθούν 55 πληρώματα από 24 χώρες, που θα αγωνιστούν σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες (WRC, WRC-2, WRC-3).

Από τις 9 μέχρι τις  12 Σεπτεμβρίου οι κορυφαίοι οδηγοί ράλι θα ζήσουν τη μαγεία που προσφέρει το «Ράλι των Θεών» και θα αναμετρηθούν με τις δικές τους αντοχές και δυνάμεις στις σούπερ απαιτητικές ειδικές διαδρομές που έχουν σχεδιαστεί για τον αγώνα.

Με μερικές μόνο ώρες να απομένουν πλέον για να ξεκινήσει η μηχανοκίνητη «γιορτή», ιδού ορισμένες χρηστικές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για ό,τι πρόκειται να δείτε να συμβαίνει.

Αγώνας… βαρύς σαν ιστορία

70 χρόνια κρατάει αυτή η κολόνια. Το 1951 διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας, που είχε συνολική απόσταση 1.923 χιλιομέτρων. Μεγάλη ήταν η συνεισφορά σε αυτό το εγχείρημα του προέδρου της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ) και παράγοντα του Παναθηναϊκού, Απόστολου Νικολαΐδη, με τον Πέτρο Περατικό να αναδεικνύεται πρώτος νικητής.

Το 1953 θεσπίστηκε σε διεθνές επίπεδο το όνομα Ράλι Ακρόπολης, ενώ 20 χρόνια μετά υπήχθη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Με τις διαδρομές του έχει καλύψει μεγάλο μέρος της χώρας, ενώ οι ειδικές στα Μετέωρα, στην Καλαμπάκα, γύρω από τον Όλυμπο, στη Νότια Πελοπόννησο και στην Κεντρική Ελλάδα είναι από τις πιο φημισμένες.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην ειδική που έχει πάρει το όνομα «Ταρζάν» από το 1979, ενώ μέχρι τότε αναφερόταν ως Φουρνά ή Ρεντίνα. Η διαδρομή βρίσκεται στην Ευρυτανία και οφείλει το ιδιαίτερο όνομά της στον Γιώργο Μπούργο, ο οποίος ήταν ένας από τους αγαπημένους ανθρώπους των διοργανωτών και των φιλάθλων εκείνης της εποχής.

Στην σύγχρονη εποχή του το Ράλι Ακρόπολις –έκανε ένα «διάλειμμα» από το WRC το 1995– πραγματοποιείται σε μέρη κοντινά στην Αθήνα.

Τη δική της θέση στην ιστορία έχει η υπερ-ειδική που έγινε στο ΟΑΚΑ το 2005 και συγκέντρωσε 65.000 θεατές στις κερκίδες. Αυτό το θέαμα κέρδισε τις εντυπώσεις των διοργανωτών και των φανς, με αποτέλεσμα να απονεμηθεί το βραβείο «Ράλι της χρονιάς» στο Ράλι Ακρόπολις.

Από το 2008 έχει λάβει το προσωνύμιο «Ράλι των Θεών» για εμπορικούς λόγους, όπως επίσης και για να δοθεί μια νέα πνοή και ώθηση στον αγώνα.

Πολυνίκης στο Ράλι Ακρόπολις είναι ο σκωτσέζος Κόλιν Μακρέι με πέντε πρώτες θέσεις, δύο με τη Subaru (1996, 1998) και τρεις με τη Ford (2000, 2001, 2002).

Το 1982 γράφτηκε ιστορία, με τη γαλλίδα Μισέλ Μουτόν να γίνεται η πρώτη –και τελευταία μέχρι σήμερα– που κέρδισε το Ράλι Ακρόπολις, έχοντας για συνοδηγό τη Φαμπρίτσια Πονς.

Τελευταίος νικητής σε επίπεδο παγκόσμιου πρωταθλήματος είναι ο φινλανδός Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα με Volkswagen Polo R WRC το 2013.

Η… Χιλή άνοιξε το δρόμο στην Ελλάδα 

Το 2013 το Ράλι Ακρόπολις διοργανώθηκε τελευταία φορά στο πλαίσιο του παγκόσμιου πρωταθλήματος, καθώς οι οικονομικές δυσχέρειες και η αδυναμία εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου έβγαλαν τον αγώνα από το ετήσιο καλεντάρι.

Τα επόμενα επτά χρόνια το Ράλι διεξαγόταν για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, έχοντας χάσει όπως ήταν φυσικό την τεράστια αίγλη που είχε αποκτήσει στο παρελθόν.

Ωστόσο, οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στον κόσμο εξαιτίας του κοροναϊού και οι αποτελεσματικοί χειρισμοί όλων των εμπλεκομένων στην υπόθεση οδήγησαν τη FIA να πάρει την απόφαση της επιστροφής του θρυλικού Ράλι στο WRC.

Στις 26 Μαρτίου η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου ανακοίνωσε και επίσημα πως το «Ράλι των Θεών» ξαναβρήκε τη θέση του στο πρόγραμμα του παγκόσμιου πρωταθλήματος, για να διοργανωθεί από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου.

Χαμένη της υπόθεσης ήταν η Χιλή, με τη χώρα της Λατινικής Αμερικής να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στη διαχείριση της πανδημίας, γεγονός που κατέστησε ανέφικτη την πραγματοποίηση του αγώνα.

Η Ελλάδα όμως ήρθε για να μείνει, καθώς έχει ήδη ανακοινωθεί πως το Ράλι Ακρόπολις θα παραμείνει στο πρόγραμμα και για την επόμενη αγωνιστική χρονιά, δικαιώνοντας απόλυτα τις προσπάθειες όσων κόπιασαν για να επιστρέψει στο καλεντάρι το «Ράλι των Θεών».

Οι 15 ειδικές διαδρομές

Το Ράλι Ακρόπολις αποτελείται από 15 ειδικές διαδρομές, με την τελετή εκκίνησης να δίνεται την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου στις 17:30 κάτω από τον ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Στις 18:00 θα ακολουθήσει η πρώτη ειδική του αγώνα, που θα πραγματοποιηθεί στο κέντρο της Αθήνας, με το σημείο εκκίνησης να είναι η Λεωφόρος Αμαλίας και ο τερματισμός να οριοθετείται στο ύψος του ξενοδοχείου King George.

Αναλυτικά η «COSMOTE 5G Athens Stage»:

Εκκίνηση Λ. Αμαλίας (ύψος εξόδου του Μετρό προ της εισόδου πάρκινγκ της Βουλής Των Ελλήνων) – συνέχεια Λ. Αμαλίας – περιστροφή γύρω από την ειδικά διαμορφωμένη κατασκευή (roundabout) στο ύψος του Μ.Α.Σ. – συνέχεια Λ. Αμαλίας – αριστερά Β. Γεωργίου Α΄ – συνέχεια Β. Γεωργίου Α΄ – αριστερά Πλατεία Συντάγματος – περιστροφή γύρω από την ειδικά διαμορφωμένη κατασκευή (roundabout) στο ύψος της οδού Ερμού – συνέχεια Πλατεία Συντάγματος – αριστερά Όθωνος – συνέχεια Όθωνος – αριστερά Λ. Αμαλίας – συνέχεια Λ. Αμαλίας – περιστροφή γύρω από την ειδικά διαμορφωμένη κατασκευή (roundabout) στο ύψος του Μ.Α.Σ. – συνέχεια Λ. Αμαλίας – αριστερά Β. Γεωργίου Α΄ – συνέχεια Β. Γεωργίου Α΄ – Τερματισμός (ύψος ξεν/χείου King George).

Από την Παρασκευή και μέχρι την ολοκλήρωση του αγώνα, την Κυριακή, το ενδιαφέρον θα μετατοπιστεί στα εδάφη της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδας.

Αναλυτικά οι ειδικές διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις:

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου – 5 ειδικές διαδρομές – 89,40 χιλιόμετρα

Ε.Δ. 2 & 4 – Άγιοι Θεόδωροι – 10:18 & 13:24 

Ε.Δ. 3 – Λουτράκι – 11:11

Ε.Δ. 5 – Θήβα – 15:47

Ε.Δ. 6 – Ελάτεια – 17:40

Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου – 6 ειδικές διαδρομές – 132,56 χιλιόμετρα

Ε.Δ. 7 & 11 – Παύλιανη – 08:32 & 16:26

Ε.Δ. 8 – Γραβιά – 09:57

Ε.Δ. 9 – Βωξίτες – 11:52

Ε.Δ. 10 & 12 – Ελευθεροχώρι – 13:08 & 18:08

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου – 3 ειδικές διαδρομές – 33,20 χιλιόμετρα

Ε.Δ. 13 & 15 – Ταρζάν 1 & Ταρζάν 2– Έναρξη 08:25 & 13:18

Ε.Δ. 14 – Πύργος – 10:03

Τα 55 πληρώματα και οι ελληνικές συμμετοχές

Έντεκα οδηγικά δίδυμα του WRC θα λάβουν χώρα στον αγώνα και τρεις εργοστασιακές ομάδες.

Αναλυτικά οι οδηγοί:

Οζιέ – Ινγκράσια – Τoyota 

Έβανς – Μάρτιν – Toyota

Ροβάνπερα – Άλτουνεν – Toyota

Κατσούτα – Ουίλιαμς – Toyota

Τάνακ – Γιαρβεόγια – Hyundai Motorsport

Νεβίλ – Βιντέγκε – Hyundai Motorsport

Σόρντο – Ροζάντα – Hyundai Motorsport

Λουμπέ – Λαμπουρντέ – Hyundai Motorsport

Γκρίνσμιθ – Πάτερσον – M-Sport Ford 

Φουρμό – Τζαμούλ – M-Sport Ford 

Σερδερίδη – Μικλότ – M-Sport Ford 

Το ελληνικό ενδιαφέρον θα επικεντρωθεί στην κατηγορία WRC-3, εκεί όπου θα έχουμε επτά πληρώματα, με αυτά των Λάμπρου Αθανασούλα – Νίκου Ζακχαίου και Παναγιώτη Χατζητσοπάνη – Νίκου Πετρόπουλου να ξεχωρίζουν.

Αναλυτικά οι ελληνικές συμμετοχές:

Λάμπρος Αθανασούλας – Νίκος Ζακχαίος  – Hyundai i20 N 

Παναγιώτης Χατζητσοπάνης – Νίκος Πετρόπουλος – Ford Fiesta Rally2

Γιώργος Κεχαγιάς – Μάριος Τσαούσογλου – Skoda Fabia Rally2

Βασίλης Βελάνης – Γιάννης Βελάνης – Skoda Fabia Rally2

Γιάννης Πλάγος – Άλκης Ρέντης – Citroen C3 Rally2

Παναγιώτης Ρουστέμης – Κωνσταντίνος Νικολόπουλος – Citroen DS3

Σπύρος Γαλεράκης – Κώστας Σούκουλης – Skoda Fabia

Δείτε τη λίστα με όλα τα πληρώματα που θα συμμετάσχουν στο Ράλι Ακρόπολις:

Τα μέτρα για την προστασία από τον κοροναϊό 

Ο κοροναϊός αναγκάζει τους διοργανωτές να λάβουν μέτρα προστασίας για την αποφυγή της διάδοσής του.

Στο service park που στήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο Λαμίας, η είσοδος θα επιτρέπεται σε όσους είναι πλήρως εμβολιασμένοι και στους έχοντες πιστοποιητικό νόσησης.

Για τους ανηλίκους ηλικίας 12-15 ετών είναι απαραίτητη η διενέργεια PCR test 72 ωρών ή Rapid test 48 ωρών, ενώ για τους κάτω των 12 θα χρειαστεί ένα self test των τελευταίων 24 ωρών.

Υποχρεωτική θα είναι η χρήση μάσκας για όλους.

Όσον αφορά τις ειδικές διαδρομές, οι διοργανωτές έχουν προβεί σε συστάσεις για τη σωστή τήρηση των υγειονομικών μέτρων – χρήση μάσκας, τήρηση αποστάσεων, αντισηπτικό.