“Είμαστε ο βαρύτερα πληττόμενος κλάδος από την πανδημία, δεν υπάρχει άλλος που να έχει “σιωπήσει” όσο εμείς” σημείωσε ο Σ. Μπιμπίλας. “Πληρώνονται μόνο όσοι παίζουν σε σήριαλ και σε live streaming παραστάσεις. Οι περισσότερες παραστάσεις που προβάλλονται στο διαδίκτυο, είναι on line, έχουν γυριστεί παλαιότερα και έχουν γίνει τεράστιες προσπάθειες για να μπορέσουν να πληρωθούν οι ηθοποιοί. Στην αρχή είχε επικρατήσει ότι ακόμη και γι΄αυτά τα live streaming, να παίρνουν ένα ημερομίσθιο. Καταφέραμε για τις live streaming παραστάσεις, να παίρνουν οι ηθοποιοί τα σκηνικά τους δικαιώματα με ένα μικρό ποσοστό και μετά την πανδημία θα μεγαλώσει αυτό το ποσοστό” επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΗ, σκιαγραφώντας την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο.

“Οι ηθοποιοί στη χώρα μας είναι 10 χιλιάδες και δουλεύουν εκ περιτροπής” εξήγησε. “Πριν από την πανδημία είχε εμφανιστεί το φαινόμενο των 2.000 παραστάσεων, όπου ο ένας έβλεπε τον άλλον, ή οι συγγενείς τους. Δεν μπορούν να γεμίσουν τόσο πολλά θέατρα κάθε βράδυ. Για να επιβιώσουν οι ηθοποιοί, κάνουν και άλλες μικροδουλειές “.

Τι διεκδικούν οι ηθοποιοί

Ο πρόεδρος του Σωματείου των ηθοποιών αναφέρει για τα αιτήματα του κλάδου: “Ζητάμε να γίνουν συλλογικές συμβάσεις εργασίας, που δεν έχουμε γιατί στην περίοδο των μνημονίων καταστατηγήθηκαν όλα. Κάποιοι έπαιρναν μερικά χρήματα και οι υπόλοιποι δεν έπαιρναν σχεδόν τίποτε. Τα μέλη μας αυξάνονται καθημερινά. Την περίοδο των μνημονίων είχαν απαξιωθεί τα σωματεία. Εξαιτίας των μνημονίων και του κορονοϊού ειδικότερα, άρχισε ο κόσμος να επιστρέφει στα σωματεία για να προστατευθεί. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Αυτή τη στιγμή οι εργοδότες, που είχαν διαλύσει την εργοδοτική τους ένωση, για να μην γίνει συλλογική σύμβαση, αναγκάζονται εκ των πραγμάτων, επειδή το κράτος θα επιδοτήσει τα θέατρα και τους επιβάλει να γίνουν ενώσεις. Δεν μπορούν ούτε αυτοί να έχουν σύμπνοια και έχουν χωριστεί σε τρία κομμάτια. Πρέπει να συναλλαχθούμε και με τα τρία κομμάτια”.
Ως το πιο σοβαρό πρόβλημα των ηθοποιών αναδεικνύει το ότι “είχαμε εθιστεί στο να μην μας πληρώνουν τις πρόβες. Αυτό σημαίνει ότι το κράτος έχασε πολλά χρήματα επειδή δεν έβαζαν ένσημα στις πρόβες. Το άλλο απαράδεκτο είναι ότι μας έβαζαν ωρομίσθια ένσημα και για να πάρεις επίδομα ανεργίας να μην μπορείς να μαζέψεις τα 50 απαιτούμενα.
Πρέπει το κράτος να σκεφτεί και να νομοθετήσει πάνω σε αυτά τα πράγματα”, καταλήγει.

Όσον αφορά στις καταγγελίες, που ταλανίζουν το τελευταίο διάστημα το χώρο του θεάματος επισήμανε: “Δεν χαρακτηρίζεται όλο το θέατρο από πέντε κακές συμπεριφορές. Αυτό πρέπει να διευκρινιστεί στους ανθρώπους. Αυτό που προσλαμβάνω από την επαφή μου με τον κόσμο είναι ότι  αγαπάει το θέατρο και όταν ανοίξουν τα θέατρα θα είναι κατάμεστα και όχι άδεια, όπως λένε κάποιοι, γιατί μερικοί συνάδελφοι δεν θα δουλεύουν ανάμεσά μας”.
“Δεν είμαι υπέρ του αποκεφαλισμού ανθρώπων”, διευκρινίζει “ελπίζω ότι κάποτε θα έχουν διορθωθεί όλα και θα μπορούμε να δουλεύουμε όλοι μαζί. Εκτός εάν υπάρχουν ποινικά κολάσιμες πράξεις που θα πρέπει να πάρουν το δρόμο της δικαιοσύνης”. Και καταλήγει με την ευχή να ανοίξουν τα στόματα και σε άλλους εργασιακούς χώρους.

Πηγή: ΕΡΤ

www.ertnews.gr