Αντίθετα, η Google προτείνει την ομαδοποίηση των χρηστών με παρόμοια ενδιαφέροντα ενώ τα δεδομένα θα παραμένουν ανώνυμα, για να μην είναι εύκολη η ταυτοποίηση. Με αυτό το σύστημα, οι εμπορικές εταιρείες θα μπορούν να στοχεύουν τις διαφημίσεις τους σε συγκεκριμένα γκρουπ ατόμων, αντί να βασίζεται σε cookies που έχουν παρακολουθήσει συγκεκριμένους χρήστες σε ιστότοπους στους οποίους πωλούνται αυτοκίνητα.

Ωστόσο, η Google θα εξακολουθεί να είναι σε θέση να παρακολουθεί τους ίδιους τους χρήστες μέσω δεδομένων που συλλέγονται από τις υπηρεσίες της όπως η Αναζήτηση, οι Χάρτες και το YouTube.

Η ανακοίνωση της εταιρείας πάντως, προκάλεσε αντιδράσεις από διαδικτυακούς διαφημιστές, καθώς και από τις ρυθμιστικές αρχές οι οποίες ανησυχούν ότι θα ισχυροποιήσει την ήδη κυριαρχία του τεχνολογικού γίγαντα. Η Google αντιπροσώπευε το 52% των παγκόσμιων δαπανών ψηφιακών διαφημίσεων το 2020 με σχεδόν 152 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την ομάδα συμβούλων ψηφιακών διαφημίσεων Jounce Media.

Στην ανακοίνωση της η Google δεσμεύεται ότι δεν θα αναπτύξει λύσεις και ότι θα συνεχίσει να επιτρέπει στοχευμένες διαφημίσεις βάσει δεδομένων που λαμβάνουν οι εταιρείες απευθείας από τους καταναλωτές.

«Εάν η ψηφιακή διαφήμιση δεν εξελίσσεται έτσι ώστε να μπορεί να αντιμετωπίζει τις αυξανόμενες ανησυχίες που έχουν οι άνθρωποι σχετικά με το απόρρητο και πώς χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους στοιχεία, διακινδυνεύουμε το μέλλον του ελεύθερου και ανοιχτού ιστού», αναφέρει η ανακοίνωση.

Μεγάλα εμπορικά γκρουπ που εκπροσωπούν διαφημιστές κάλεσαν την Google να καθυστερήσει τη σταδιακή κατάργηση των cookies έως ότου βρεθεί μια εναλλακτική λύση.

ΠΗΓΗ:

 

www.ertnews.gr