Η αυτή, έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την υπάρχουσα εκκαθάριση του κοινωνικού δικτύου από παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με την Covid-19, η οποία οδήγησε στην κατάργηση περισσότερων από 8.400 tweets και αμφισβήτησε 11,5 εκατομμύρια λογαριασμούς παγκοσμίως.

Τον Δεκέμβριο η πλατφόρμα άρχισε να παρέχει περισσότερες ετικέτες σε tweets με αμφισβητούμενες πληροφορίες σχετικά με την πανδημία. Τώρα η εταιρεία εστιάζει σε δημοσιεύσεις σχετικά με τα εμβόλια και ξεκινά ένα σύστημα που θα καθορίζει πότε απαιτείται περαιτέρω δράση.

Η απόφαση του Twitter έρχεται εν μέσω ανησυχίας για τη διάδοση υλικού κατά του εμβολιασμού, στα κοινωνικά μέσα.

Οι ετικέτες αρχικά θα επιβάλλονται μόνο από ανθρώπους, οι οποίες θα βοηθήσουν τα αυτοματοποιημένα συστήματα να εντοπίζουν το σχετικό περιεχόμενο. Οι χρήστες δεν θα αντιμετωπίσουν καμία επιπλέον ενέργεια μετά την πρώτη τους προειδοποίηση.

Εάν ένας χρήστης λάβει και δεύτερη προειδοποίηση, θα κλειδωθεί ο λογαριασμός του για 12 ώρες, με επιπλέον 12 ώρες εάν παρατηρηθεί και 3η παραβίαση. Ένα επταήμερο κλείδωμα λογαριασμού θα επιβληθεί μετά από τέσσερις προειδοποιήσεις, ακολουθούμενο από μόνιμη αναστολή για πέντε ή περισσότερες προειδοποιήσεις.

«Πιστεύουμε ότι το σύστημα προειδοποίησης θα βοηθήσει στην ενημέρωση του κοινού σχετικά με τις πολιτικές μας και θα μειώσει περαιτέρω την εξάπλωση πιθανών επιβλαβών και παραπλανητικών πληροφοριών στο Twitter, ιδίως για επαναλαμβανόμενες μέτριες και σοβαρές παραβιάσεις των κανόνων μας», δήλωσε η εταιρεία.

Η αλλαγή ήταν μια «κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση», δήλωσε η Λίζα Φάσιο, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Vanderbilt που μελετά την ψυχολογία των ψευδών ειδήσεων.

«Όπως πάντα, ο διάβολος είναι στις λεπτομέρειες», είπε. «Η επιτυχία της πολιτικής αυτής θα εξαρτηθεί από το πόσο σταθερά εφαρμόζεται και πόσο καλά λειτουργεί η διαδικασία προσφυγής».

Το Facebook, για παράδειγμα, θέσπισε ειδικούς κανονισμούς για θέματα, όπως πολιτικές πληροφορίες και παραπληροφόρηση σχετικά με τα εμβόλια, αλλά επικρίθηκε για τον τρόπο με τον οποίο ενήργησε στην πραγματικότητα, με ορισμένους να κατηγορούν την εταιρεία ότι αρνήθηκε να λάβει μέτρα για να αποφύγει να θεωρηθεί πολιτικά προκατειλημμένο.

Σύμφωνα με τη νέα πολιτική, οι χρήστες δεν μπορούν να αναφέρουν άλλους χρήστες ειδικά για παραπληροφόρηση σχετικά με την Covid-19, παρά το ότι αυτό το είδος περιεχομένου έχει απαγορευτεί στην πλατφόρμα. Αντ’ αυτού, οι χρήστες που πιστεύουν ότι ένα συγκεκριμένο tweet παραβιάζει τους κανόνες της εταιρείας σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, θα πρέπει να το αναφέρουν για άλλη παράβαση και να χρησιμοποιήσουν το πλαίσιο κειμένου για να προσθέσουν ότι απαγορεύεται η παραπληροφόρηση.

Οι νέες πολιτικές του Twitter έρχονται αφότου το Facebook απαγόρευσε πλήρως την παραπληροφόρηση εμβολίων στις αρχές Φεβρουαρίου, χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο σύστημα προειδοποίησης που αναστέλλει τους χρήστες που δημοσιεύουν ψευδείς πληροφορίες και καταργεί οριστικά εκείνους που έχουν πολλές παραβιάσεις.

Το Twitter, το Facebook και πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok, άρχισαν να προσθέτουν συνδέσμους και ετικέτες σε οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με την Covid-19 στις αρχές της πανδημίας. Στο Facebook, το Instagram και το TikTok, η δημοσίευση ακόμη και του όρου «Covid-19» θα λάβει μια προειδοποιητική ετικέτα και έναν σύνδεσμο για ακριβείς πληροφορίες από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Ο επιπολασμός της παραπληροφόρησης και ο τρόπος αντιμετώπισης σε αυτές τις πλατφόρμες, υπογραμμίζει την τεράστια επιρροή που έχουν οι μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες σε θέματα δημόσιας υγείας, δημοκρατίας και αποφάσεων σχετικά με την ελευθερία του λόγου, δήλωσε ο Γκόταμ Χανς, διευθυντής της Stanton Foundation First Amendment Clinic στο Πανεπιστήμιο Vanderbilt.

ΠΗΓΗ:

 

www.ertnews.gr