Ο ερασιτεχνικός αθλητισμός και οι ακαδημίες στην εποχή της καραντίνας

0
22

Για τα εργασιακά προβλήματα σε όλες τις βαθμίδες του αθλητισμού και ειδικά πίσω από τη “βιτρίνα” των επαγγελματικών κατηγοριών, και έχουμε προβάλλει τις σχετικές κινητοποιήσεις αθλητών και προπονητών, οπότε θα επικεντρώσουμε σε άλλες παραμέτρους, ειδικά στις μικρές ηλικίες.

Τα χρόνια της αλάνας έχουν περάσει προ πολλού και οι ελεύθεροι χώροι είναι πια περιορισμένοι, συνεπώς η άθληση – ψυχαγωγία – κοινωνικοποίηση των μικρών παιδιών, εδώ και χρόνια περνάει από τα τμήματα υποδομής των σωματείων.

Πέρα από το τεχνικό σκέλος σημαντικό ρόλο παίζει και η νοοτροπία ζωής που καλλιεργείται σε αυτά τα επίπεδα. Είναι λοιπόν άλλο ένα σχολείο και μάλιστα σημαντικό.

Η αναστολή λειτουργίας τους για καιρό, λόγω της πανδημίας, στέρησε το παιχνίδι και την επαφή με τους φίλους τους, συνεπώς τα αθλητικά σωματεία και οι γονείς κλήθηκαν να διαχειριστούν το θέμα αυτό.

Ένα παλιό σύνθημα της ΕΡΑ Σπορ έλεγε”για τον αθλητισμό και τον Πολιτισμό” και το είδαμε να γίνεται πράξη από δημιουργικούς ανθρώπους που “τρέχουν” (και ματώνουν οικονομικά) για να κρατήσουν στη ζωή τον ερασιτεχνικό αθλητισμό.

Διαδικτυακές προπονήσεις με οδηγίες για τους λιλιπούτειους αθλητές, διαδικτυακά σεμινάρια για αθλητικά και ευρύτερα κοινωνικά θέματα, οδηγίες διατροφής, κλπ Σταχυολογήσαμε ορισμένες ενδεικτικές περιπτώσεις.

Για παράδειγμα ο Α.Ο Νέας Ιωνίας είχε ανακοινώσει: “η Ακαδημία του Α.Ο Νέας Ιωνίας σε συνεργασία με το “Πόλις” Κέντρο Πολιτισμού & Εκπαίδευσης, διοργανώνουν την Τετάρτη 9/12 στις 20:00 το 1ο Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΉ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΌΣ, αφού μέρος της νοοτροπίας μας αποτελεί η καλλιέργεια της προσωπικότητας του αθλητή και του περιβάλλοντος του (γονείς, φίλαθλοι κτλ).

Μια σύγχρονη, επιστημονική προσέγγιση στις εξαιρετικές δυνατότητες μας, με εισηγητή τον Νίκο Σταυρόπουλο, Διδάκτορα Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου & Καθηγητή Φυσικής Αγωγής (Τ.Ε.Φ.Α.Α), η οποία απευθύνεται σε προπονητές, γονείς και αθλητές τόσο της ακαδημίας μας όσο και άλλων αθλητικών συλλόγων, τους οποίους θα μας χαροποιήσει ιδιαίτερα να φιλοξενήσουμε στην διαδικτυακή μας συνάντηση”.

Και μετά τη λήξη του: “Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρώτο διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο ”ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ-ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ-ΑΠΟΔΟΧΗ/ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ”, το οποίο διοργάνωσε η ακαδημία του συλλόγου μας σε συνεργασία με το “πόλις πολυχώρος” και τον κ.Νίκο Σταυρόπουλο (Διδάκτωρ Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου),ο οποίος ανταποκρίθηκε αμέσως στο κάλεσμά μας και μας χάρισε ένα εποικοδομητικό ταξίδι, το οποίο μας προβλημάτισε σχετικά με τον τρόπο τον οποίο διαχειριζόμαστε καθημερινές μας καταστάσεις, προσπαθώντας να μας κάνει καλύτερους προπονητές, γονείς, αθλητές, ανθρώπους.

Ήταν μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία που συναντάμε σπάνια στον ερασιτεχνικό αθλητισμό, ωστόσο δεν ήταν η τελευταία. Θα ακολουθήσουν περισσότερες ανάλογες δράσεις από την ακαδημία μας με στόχο την εκπαίδευση και την ενίσχυση της προσωπικότητας όλων των παραγόντων ( προπονητές, γονείς), προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα υγιές περιβάλλον για τους αθλητές μας”.

Από την πλευρά του το ερασιτεχνικό σωματείο αναφέρει; “Η προπονητική ομάδα της Α.Ε Ελευθερούπολης συμμετείχε στο πρώτο W-inner Coaching Webinar.

Ταυτιστήκαμε απόλυτα με το κεντρικό μήνυμα του. Ένα μήνυμα που πιστεύουμε ότι πρέπει να φτάσει στα αυτιά κάθε ανθρώπου (προπονητή, γονέα, διευθυντικού ή διοικητικού στελέχους) που νοιάζεται για την πολύπλευρη ανάπτυξη των νέων μέσω του αθλητισμού.

Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές αυτής της πολύ ωραίας προσπάθειας.

Το W-inner Coaching Webinar ήταν (πιθανόν) το πρώτο σεμινάριο που ασχολήθηκε ολοκληρωτικά με το θέμα των αξιών που προάγει ο αθλητισμός, και των αμέτρητων και συχνά παραμελημένων οφελών του στο «ΕΙΝΑΙ» των παιδιών. Σε μία χώρα όπου διαρκώς αναφερόμαστε στην έλλειψη υγιούς νοοτροπίας, ο αθλητισμός είναι ένα «κρυφό σχολειό» που μας επιτρέπει, όπως είπε ο Λεωνίδας Καραΐσκος, να ράψουμε φτερά στις πλάτες των παιδιών μας. Και ανοίγοντας τα, οπλισμένα με Αυτοεκτίμηση, Αυτοπεποίθηση, Χαρά και έναν υγιή ορισμό της επιτυχίας, να πετάξουν προς τα όνειρα τους. Εκείνα που θα κάνουν τον κόσμο μας ακόμα καλύτερο.

ΜΑΖΙ μπορούμε να το πετύχουμε!

Αναμένοντας την στιγμή που θα ανοίξουμε πάλι τις «πόρτες της χαράς» των παιδιών(γήπεδα, πισίνες, σχολές και στίβους), εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας στους καταπληκτικούς μας ομιλητές και στον καθένα από εσάς που επένδυσε το ΣΚ που μας πέρασε στην προσωπική του εξέλιξη”.

Στα Μέγαρα η Ακαδημία του , ανέφερε: “Μας λείπουν οι παιδικές φωνές, οι προπονήσεις, οι αποστολές, τα πειράγματα, οι αγώνες, η όμορφη παρέα μας. Ευχόμαστε κουράγιο και δύναμη στους μικρούς μας αθλητές και τις οικογένειές τους. Υπομονή, υπακοή και όλοι μαζί θα το ξεπεράσουμε και αυτό”.

Eπίσης όπως και το σύνολο των ερασιτεχνικών σωματείων ανά την Ελλάδα, ο Α.Ο. Μίμας – Μικρασιατική, δεν ξέχασε την τοπική κοινωνία, προτρέποντας: “Ανταποδίδουμε την ΑΓΑΠΗ και την ΣΤΗΡΙΞΗ !!

Με αίσθημα ευθύνης και σεβασμό απέναντι σε όλες εκείνες τις μικρές επιχειρήσεις που μας στήριζαν όλα αυτά τα χρόνια σε κάθε μας βήμα ( ημερολόγια , χορηγίες , διάρκειας, εκδηλώσεις ) , καλούμε τους φίλους και τα μέλη της ομάδας μας αυτές τις γιορτές να στηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις, ώστε να υπάρχει αύριο για την τοπική αγορά και την τοπική κοινωνία !!

Όλοι μαζί να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας, στηρίζοντας τα καταστήματά τους !! “.

Στη Θεσσαλονίκη ο έχει οργανώσει “Τηλε-εκπαίδευση της ακαδημίας μπάσκετ για την αποκατάσταση τραυματισμών”, τις «Καραντινομαχίες»: Ένας μήνας γεμάτος από… αναμετρήσεις γνώσεων και για το Σάββατο 6 Μαρτίου, επειδή σύμφωνα με έρευνες, στην Ευρώπη, το 1/3 των παιδιών που έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση ή βία δεν μιλάει, οργανώνει “Ημερίδα κατά της παρενόχλησης και κακοποίησης”.

Επίσης έδωσε “μικρόφωνο στους γονείς, για να μάθουμε καλύτερα τι έχει αλλάξει στην καθημερινότητα των μικρών μας αθλητών, ποια είναι πλέον τα ευχάριστα και ποια τα δυσάρεστα της ζωής με την απειλή του κορονοϊού γύρω μας: πώς βιώνουν τη ζωή από απόσταση”.

Από το makedonikos.gr αναδημοσιεύουμε μία από τις δηλώσεις γονέων αθλητών της Ακαδημίας Ποδοσφαίρου του Μακεδονικού, για να διαπιστώσει τις συνέπειες της καραντίνας στα παιδιά μας, κατά πόσο έχει αλλάξει η καθημερινότητα τους και ποιες είναι οι νέες τους συνήθειες.

Πατέρας Θωμά Τ.: «Από τον Μάρτιο του 2020 που έκλεισαν τα σχολεία και ξεκινήσαμε τηλεδιασκέψεις, το πήραν καλά και τα δύο μας παιδιά. Μετά, όσο περνούσε ο καιρός και δεν είχαμε τη μπάλα, ο Θωμάς βαριόταν περισσότερο, το έβλεπα. Εντάξει, όσο να ναι με την τεχνολογία τα πάνε καλά και ο ίδιος και η αδερφή του, “χαζεύουν” με τα tablets για παράδειγμα, γιατί κάνουμε τηλεδιασκέψεις από εκεί, είναι εξοικειωμένα. Στην πρώτη καραντίνα αξιοποιήσαμε και κάποια όργανα γυμναστικής στο σπίτι, το πάλεψαν τα παιδιά. Αλλά πλέον, που καταλαβαίνουν πια και λίγο καλύτερα τι είναι όλο αυτό… Και μόνο να ακούς από μωρά παιδιά “άντε να τελειώσει ο covid”, καταλαβαίνετε….

Μετά από κάποιο καιρό στο σπίτι, ήταν πολύ βαρύ γι’ αυτά. Άνοιξαν τα σχολεία και έκαναν σαν τρελά. Το καλοκαίρι που άνοιξαν σχεδόν όλα για ένα-ενάμιση μήνα, ήταν καλύτερα, αλλά δεν προλαβαίνεις να κάνεις πολλά, έπαιξαν, προλάβαμε πήγαμε και διακοπές και τώρα ξαναέκλεισαν τα πάντα. Τα σχολεία άνοιξε-κλείσε και τώρα η περιοχή μας, ο Εύοσμος, έχει ολικό lockdown. Σκεφτείτε ότι πλέον φοράνε τη μάσκα μέσα από το σπίτι, πριν βγουν ακόμη. Έχουν καταλάβει απόλυτα τη χρήση της αλλά αντιλαμβάνομαι και τον φόβο τους ότι πρέπει να τη βάλουν και να βγουν έξω φορώντας τη».

Όσον αφορά στις δράσεις του Μακεδονικού, τις εκπαιδευτικές ημερίδες, τα παιχνίδια, τα κουίζ, και αν πιστεύει ότι βοήθησαν ώστε να βρει το παιδί μερικές ώρες χαράς και ενδιαφέροντος κατά την καραντίνα, ο πατέρας του Θωμά Τ., ανέφερε:

«Ναι σίγουρα βοηθούν. Λίγο ξεχνιέται ο μικρός, ξαναέρχεται το μυαλό του στη μπάλα και σε όλα αυτά. Αλλά είναι μόνο για αυτήν τη μία-μιάμιση ώρα που κρατάει. Γίνεται μια φορά την εβδομάδα, αυτό είναι το κακό. Βέβαια κατανοώ ότι τις καθημερινές τα παιδιά έχουν και σχολείο. Όσο συμμετέχει λοιπόν στις δράσεις, του αρέσει, βλέπει τους φίλους του, περνάει καλά.

Ίσως θα ήταν καλύτερο να διαρκεί μια επιπλέον ώρα, για παράδειγμα δύο ώρες αντί για μία. Μπορεί στο Μακεδονικό οι υπεύθυνοι να σκέφτονται ότι δε θέλουν να “φάνε” από τα παιδιά την ώρα τους το Σαββατοκύριακο και είναι μια εύλογη σκέψη αυτή. Προσωπικά, όμως, θεωρώ πως όλα τα παιδιά που ασχολούνται με τον αθλητισμό έχουν πιο πολύ ανάγκη να δουν τους φίλους τους, να πάνε στο γήπεδο τους, σε κάθε άθλημα, για να ξεχαστούν και περισσότερο. Γιατί τώρα, κακά τα ψέματα, είμαι σίγουρος ότι πολλά παιδάκια θα έχουν πρόβλημα από την κλεισούρα, τη στεναχώρια τους, πόσο μάλλον αν έχουν χάσει κάποιον δικό τους. Σκεφτείτε πώς θα σκέφτονται αυτά τα παιδιά. Οπότε, πιστεύω, εφόσον είναι εφικτό, οι δράσεις θα έπρεπε να διαρκούν ίσως δύο ώρες, παραπάνω δηλαδή. Τα παιδιά θέλουν να έρθουν σε επαφή με τους φίλους τους.

Η κίνηση του Μακεδονικού είναι εξαιρετική φυσικά. Και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι η κ. Μαρία Εξαδακτύλου (σ.σ. Υπεύθυνη Ακαδημίας Ποδοσφαίρου) έχει τις γνωριμίες και τις αξιοποιεί φέρνοντας τες μαζί γι’ αυτόν το σκοπό. Αλλά δυστυχώς, όσο δεν βλέπονται τα παιδιά, ίσως χάσουν και την όρεξη τους όταν θα ανοίξουμε τα γήπεδα, πολλά παιδιά μπορεί να μη θέλουν να γυρίσουν στο άθλημα τους. Αυτό με ανησυχεί γενικότερα με την πανδημία».

φωτο: EUROKINISSI

Στην ίδια ιστοσελίδα αναφέρεται η δήλωση του σπουδαίου και παλαίμαχου Ολλανδού ποδοσφαιριστή Dennis Bergkamp: “Η μόνη ομάδα που χρειάζεται να κερδίσει τρόπαια είναι η πρώτη ομάδα. Οι ομάδες εκπαίδευσης δεν έχουν στόχο να κερδίσουν.

Πριν από την ηλικία των 14 είναι απλά δεξιότητες για το παιχνίδι και η εστίαση πρέπει να είναι στην ανάπτυξη καλών συνηθειών, όπως ο έλεγχος και το πέρασμα της μπάλας με τον σωστό τρόπο και τον σωστό χρόνο αλλά και να δουλεύεις στο ψυχικό κομμάτι των νέων ανθρώπων.

Τελικά λοιπόν, δεν έχεις μόνο έναν ολοκληρωμένο ποδοσφαιριστή αν όλα πάνε καλά, αλλά και ένα άτομο που κάνει καλό στους άλλους”.