Μετά από επταετή έρευνα για την εξαφάνιση της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών το 2014, μια δημοσιογράφος πιστεύει πως το αεροσκάφος ίσως να καταρρίφθηκε στον αέρα.

Σε αποκλειστική συνέντευξη στη βρετανική εφημερίδα «Sun», η δημοσιογράφος Φλοράνς ντε Τσανγκί αποκάλυψε τα σοκαριστικά της ευρήματα για την πτήση MH370, η οποία μετέφερε 239 επιβάτες κι εξαφανίστηκε από τα ραντάρ του κέντρου  Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, στις 8 Μαρτίου 2014. Το αεροσκάφος εξαφανίστηκε λίγη ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο και κατέπεσε στον Ινδικό Ωκεανό.

Ωστόσο, η δημοσιογράφος ισχυρίζεται ότι το αεροπλάνο συνέχισε την πορεία του για ακόμη 80 λεπτά πριν βυθιστεί στη θάλασσα στα βόρεια του Βιετνάμ, κοντά στην Κίνα.

Υποψιάζεται δε, ότι καταρρίφθηκε – τυχαία ή σκόπιμα – από ένα «μαχητικό αεροσκάφος, πύραυλο ή ένα νέο σύστημα όπλων λέιζερ το οποία δοκίμαζαν στην περιοχή εκείνη την εποχή». Πιστεύει ότι πρόκειται για μια «επιχείρηση αντιπερισπασμού» και για τη «μεγαλύτερη συγκάλυψη των τελευταίων χρόνων», καθώς αποκρύβεται το στοιχείο ότι το αεροπλάνο μετέφερε παράνομο φορτίο το οποίο δεν είχε ελεγχθεί πριν την απογείωση.

Στο βιβλίο της «The Disappearing Act: The Impossible Case Of MH370», η δημοσιογράφος λέει πώς το πλήρωμα ήρθε σε επαφή με το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Βιετνάμ και το ενημέρωσε ότι το αεροπλάνο ήταν έτοιμο να προσγειωθεί. Στη συνέχεια ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου λέγοντας ότι το αεροπλάνο διαλυόταν.

«Είναι σαν ένα παζλ το να προσπαθείς να συγκεντρώσεις χιλιάδες μικρές ενδείξεις. Εάν αυτό που υποψιάζομαι και αποκαλύπτω στο βιβλίο είναι σωστό, τότε θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη συγκάλυψη των τελευταίων χρόνων», δήλωσε η δημοσιογράφος στη βρετανική εφημερίδα.

Η Φλοράνς ντε Τσανγκί κάλυπτε δημοσιογραφικά την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού για 25 χρόνια. Ξεκίνησε την έρευνά της μια εβδομάδα αφότου εξαφανίστηκε η πτήση MH370. «Όταν έφτασε η πρώτη επέτειος, συνειδητοποίησα ότι κάτι δε στέκει σε αυτήν την ιστορία».

Το πρόβλημα στο αεροπλάνο προέκυψε στις 1.20 π.μ. 38 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ με κατεύθυνση το Πεκίνο, πάνω από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή των γεγονότων, το αεροπλάνο πραγματοποίησε μια αναστροφή ενώ το παρακολουθούσε το ραντάρ που διασχίζει τη Μαλαισία. Οι δορυφόροι εντόπισαν ένα πιθανό σημείο στον Ινδικό Ωκεανό όπου θεωρείται ότι συνετρίβη το αεροπλάνο.

Η έρευνα για την αναζήτηση του αεροσκάφους, ήταν η πιο ακριβή στην ιστορία της αεροπορίας. Αν και βρέθηκαν κάποια αμφιλεγόμενα συντρίμμια, το αεροπλάνο δεν ήταν εκεί.

Κάποιες από τις θεωρίες που κυκλοφορούν σχετικά με την εξαφάνιση του αεροσκάφους, ισχυρίζονται ότι ο πιλότος έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο, ότι το πλήρωμα έχασε τις αισθήσεις του λόγω της απότομης απώλειας ύψους, ότι το χτύπησε ένας κεραυνός ή ότι οι μπαταρίες λιθίου που βρίσκονταν στο φορτίο, έπιασαν φωτιά.

«Το αεροπλάνο συνέχισε να πετά για άλλα 80 λεπτά, μέχρι τις 2.40 π.μ. Την ίδια εποχή που γίνονταν δοκιμές ενός νέου συστήματος όπλων λέιζερ στην περιοχή. Η πτώση θα μπορούσε να ήταν ένα λάθος ή ένας τρόπος για να μην πέσει το φορτίο του αεροσκάφους, σε λάθος χέρια.

«Μόνο στρατιωτικές πηγές ή άλλες μυστικές πηγές θα μπορούσαν να παρέχουν τέτοιου είδους λεπτομέρειες. Το δυνατό σημείο του βιβλίου μου είναι το χρονοδιάγραμμα και οι ενδείξεις που αποδεικνύουν την καταστροφή του αεροσκάφους γύρω στις 2.45 π.μ. στο βόρειο τμήμα του Βιετνάμ».

Μια πηγή είπε στη δημοσιογράφο ότι μεταξύ 1.21 π.μ. και 2.25 π.μ. δύο αεροσκάφη ραντάρ των ΗΠΑ, πλησίασαν το μοιραίο αεροσκάφος. Στη 1.30πμ, ένα άλλο αεροσκάφος που βρισκόταν εκεί κοντά, επικοινώνησε με το MH370 όπου επιβεβαίωσε ότι όλα έβαιναν καλώς.

Όταν το κέντρο ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στην πόλη Χο Τσι Μινχ, στο Βιετνάμ επικοινώνησε με το πλήρωμα του αεροσκάφους της πτήσης MH370, εκείνο του ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται να προσγειωθεί.

Στις 2.37πμ, ο πιλότος ενημέρωσε το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην Κουάλα Λουμπούρ ότι θα προσγειωθεί σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Δύο δευτερόλεπτα αργότερα, η Κουάλα Λουμπούρ ζήτησε από τον πιλότο να επαναλάβει το σημείο προσγείωσής του. Ο ελεγκτής της Κουάλα Λουμπούρ μοιράστηκε την τοποθεσία του αεροσκάφους στην ακτή του Βιετνάμ, κοντά στο Ντα Νανγκ.

«Δυστυχώς η επικοινωνία σταματά εκεί», λέει η Γαλλίδα δημοσιογράφος. «Για μένα, το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει στην επίσημη έκθεση αποτελεί απόδειξη ότι υπάρχουν κάποιοι που θέλουν να λάμψει η αλήθεια». Στις 2.43 π.μ., το αεροπλάνο εξέπεμψε σήμα κινδύνου λέγοντας ότι η καμπίνα διαλυόταν και ότι έπρεπε να κάνουν μια προσγείωση έκτακτης ανάγκης. Αυτό το μήνυμα υπάρχει ακόμα σε ένα Ταϊβανέζικο ιστότοπο. Η δημοσιογράφος μίλησε και με έναν πιλότο της Vietnam Airlines, ο οποίος επίσης είχε ακούσει το σήμα κίνδυνου.

Ο Πίτερ Τσονγκ, ένας φίλος του πιλότου της πτήσης MH370, Ζαχάρι Αμάντ Σαχ, είπε στη δημοσιογράφο ότι ταξίδεψε σε μια πτήση των Μαλαισιανών Αερογραμμών, πάνω από τον Κόλπο της Ταϊλάνδης λίγες μέρες μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, όταν το πλήρωμα του είπε να κοιτάξει κάτω αριστερά, για να δει τα συντρίμμια.

«Ο Πίτερ Τσονγκ κοίταξε έξω από το παράθυρο και είδε μια καθαρά φωτισμένη περιοχή όπου ήταν εύκολο να πραγματοποιηθούν εντατικές έρευνες. Ο Τσονγκ το εξέλαβε ως απόδειξη ότι η αεροπορική εταιρεία πίστευε ότι το αεροπλάνο έπεσε σε αυτήν την περιοχή και είχε ενημερώσει τα πληρώματά του», αναφέρει στο βιβλίο της η δημοσιογράφος.

Η Φλοράνς ανακάλυψε ότι το MH370 χρησιμοποιείτο καθημερινά για τη μεταφορά παράνομων εμπορευμάτων τα οποία αναφέρονται στα επίσημα έγγραφα ως «φρέσκα μάνγκο». Σύμφωνα με τα αρχεία, το αεροσκάφος μετέφερε 4,5 τόνους φρούτων σε εκείνη τη μοιραία πτήση.

Όμως η δημοσιογράφος αμφισβητεί αυτά τα στοιχεία καθώς όπως λέει δεν ήταν η εποχή των μάνγκο και το βάρος του φορτίου ήταν υπερβολικό. Στη συνέχεια, ανακάλυψε ότι όλες οι πτήσεις του MH370 τον μήνα μετά την εξαφάνιση του συγκεκριμένου αεροσκάφους, μετέφεραν «φρέσκα μάνγκο».

«Ο μεγαλύτερος κόμβος παράνομου εμπορίου μεταξύ της Αφρικής και της Κίνας, είναι το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ. Έτσι, τα μάνγκο θα μπορούσαν να είναι κάτι άλλο στην πραγματικότητα, όπως κέρατα ρινόκερου ή χαυλιόδοντες ελεφάντων».

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το αεροσκάφος μετέφερε 2,5 τόνους μικρών ηλεκτρικών ειδών της Motorola: μπαταρίες ιόντων λιθίου, αξεσουάρ ασυρμάτων και φορτιστές. «Υποτίθεται ότι ήταν μικρά πράγματα, όχι πολύ πολύτιμα, ούτε πολύ βαριά. Η επίσημη έκθεση αναφέρει ότι αυτό το φορτίο δεν πέρασε από έλεγχο από τους ειδικούς σαρωτές ακτινών Χ», αναφέρει η δημοσιογράφος.

«Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Ο επικεφαλής μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες αερομεταφορών στον κόσμο είπε ότι δεν έχει δεχθεί φορτίο σε αεροπλάνο χωρίς να έχει περάσει πρώτα από έλεγχο. Ο λόγος που δόθηκε ήταν ότι ήταν πολύ ογκώδες. Πώς είναι δυνατό τα φορητά ραδιοτηλέφωνα και οι φορτιστές να είναι ογκώδη; Επιπλέον, σύμφωνα με την επίσημη αναφορά, το φορτίο συνοδεύτηκε από το Πενάνγκ στο αεροδρόμιο εκείνο το βράδυ. Αυτό είναι ύποπτο. Δεν συμβαίνει ποτέ», τονίζει η δημοσιογράφος και συγγραφέας, η οποία πιστεύει ότι το μυστηριώδες φορτίο μπορεί να ήταν ο λόγος για τον οποίο το αεροπλάνο αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει έκτακτη προσγείωση.

Η ίδια το περιγράφει ως «μια επιχείρηση δήμευσης φορτίου» με στόχο να «αναγκάσει το αεροπλάνο να προσγειωθεί για να κατασχέσει το φορτίο του και να το αφήσει να ξαναφύγει».

«Εάν είστε περιτριγυρισμένος από στρατιωτικά αεροπλάνα τότε πρέπει να ακολουθήσετε τις εντολές. Αν είναι απλώς μια εντολή μέσω του ραδιοφώνου, έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε. Κανείς δεν θα παρατηρούσε μια μικρή καθυστέρηση στο Πεκίνο. Αλλά ο πιλότος θα έπρεπε να ακολουθήσει τις εντολές για να πραγματοποιήσει μια μη αναγκαστική προσγείωση».

Ο πιλότος της πτήσης MH370 έχει χαρακτηριστεί ως προβληματικός, με μια χαοτική ερωτική ζωή. Η κυβέρνηση της Μαλαισίας ανέφερε το σενάριο μιας δολοφονίας-αυτοκτονίας. Αλλά η δημοσιογράφος έχει αντίθετη γνώμη. «Ανακάλυψα ότι ήταν καλός, ευγενής, αξιοπρεπής τύπος. Λίγο γυναικάς, αλλά ήταν πολύ ικανός στη δουλειά του και σε θέση να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση. Αν υπήρχε αναχαίτιση ή δήμευση φορτίου και αρνήθηκε να υπακούσει τις εντολές, τότε κατέληξε τραγικά».

«Είναι προσβολή να προσποιούμαστε ότι ένα Boeing-777 θα μπορούσε να εξαφανιστεί χωρίς ίχνος. Δεν είναι αξιόπιστο. Πρέπει να μαθευτεί η αλήθεια για τους 239 ανθρώπους που χάθηκαν άδικα καθώς και για τον πιλότο ο οποίος κατηγορείται για κάτι που διέπραξαν άλλοι».

ΠΗΓΗ: Sun