Online αγορές μετά το Brexit — Πώς γίνονται οι εισαγωγές από το Ηνωμένο Βασίλειο

0
51

Από την πρωτοχρονιά κι έπειτα το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται εκτός Τελωνειακής Ένωσης της ΕΕ· οι αποστολές εμπορευμάτων και αγαθών ως εκ τούτου υπάγονται πλέον σε τελωνειακό έλεγχο — αλλ’ όχι κατ’ ανάγκην και σε δασμούς.

Ίσως λόγω της δημοφιλίας της αγγλικής γλώσσας σε συνδυασμό με την τελωνειακή ένωση -και παρά το γεγονός ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν μπήκε ποτέ στη νομισματική ένωση- τα βρετανικά «ψηφιακά» καταστήματα βρίσκονταν πάντα στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων για να κάνουν τις online αγορές τους.

Πλέον, ύστερα από τη συμφωνία μετά το Brexit, κάποιες συνθήκες γίνονται πιο περίπλοκες — ευτυχώς, όμως, για τους απλούς ιδιώτες αγοραστές, όχι πάρα πολύ και όχι στις συνηθέστερες περιπτώσεις.

Στα εμπορεύματα που εισάγονται από το Ηνωμένο Βασίλειο δεν επιβάλλονται δασμοί, παρά μόνο ΦΠΑ εισαγωγής. Για τα εμπορεύματα, που έχουν καταγωγή από το Ηνωμένο Βασίλειο:

· Δεν επιβάλλεται δασμός («μηδενικός προτιμησιακός δασμός»)

· Επιβάλλεται ΦΠΑ εισαγωγής (σύμφωνα με τους εθνικούς συντελεστές ανά αγαθό).

Ελέγχονται τυχόν περιορισμοί, απαγορεύσεις και αδειοδοτήσεις ανά είδος εμπορεύματος και αγαθού (σύμφωνα με την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία).

Για τα εμπορεύματα που έχουν καταγωγή από τρίτες χώρες, αλλά εισέρχονται στην Ελλάδα μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου, επιβάλλεται και δασμός.

Ανάλογα με το είδος της αποστολής των αγαθών (εμπορικού ή μη εμπορικού χαρακτήρα), την αξία των εμπορευμάτων και τον τρόπο εισόδου/μεταφοράς τους στη χώρα μας (πχ., μεταφορά μέσω ταχυδρομείου και ταχυμεταφορών, προσωπικές αποσκευές ταξιδιωτών), ακολουθούνται, κατά περίπτωση, τελωνειακές διαδικασίες διευκόλυνσης και απλούστευσης και σχετικές δασμοφορολογικές απαλλαγές.

Τα τελωνεία δεν επιβάλλουν καμία άλλη χρέωση.

Τέλη εκτελωνισμού, που επιβάλλουν μεταφορικές εταιρείες και ταχυδρομεία/μεταφορές, λοιπές αμοιβές τους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες (πχ., τελωνειακή αντιπροσώπευση) και κόστη για διάφορα δικαιώματα (αποθήκευση, πρακτόρευση, διατακτικές) υπάγονται στη συμβατική σχέση μεταξύ του μεταφορέα και του πελάτη/παραλήπτη.

Είναι δικαίωμα του καταναλωτή να τα αναζητεί και να ενημερώνεται εγκαίρως για τα παραπάνω. Αντίστοιχα, είναι υποχρέωση των εκτελωνιστικών εταιρειών ή άλλων παρόχων υπηρεσιών (μεταφορικών κλπ) να παρέχουν πλήρη ενημέρωση για τα επιπλέον κόστη που ενδέχεται να προκύπτουν κατά την συναλλαγή, υπό το νέο καθεστώς που ισχύει.

Προς διευκόλυνση των συναλλασσομένων, ερωτήματα και αναφορές για τις τελωνειακές διαδικασίες μπορούν να υποβάλλονται στις τρεις Τελωνειακές Περιφέρειες της χώρας, ως ακολούθως:

Για την Αττική: 210 4511 003/ 4525 411, telp.attikis@aade.gr