Εκτός από τις εισπρακτικές και δικηγορικές, οι δανειολήπτες έρχονται τελευταία αντιμέτωποι και με εταιρείες διαχείρισης που ενημερώνουν εγγράφως ότι «το δάνειο μεταβιβάστηκε και δεν ανήκει πλέον σε τράπεζα». Ξένη εταιρεία με έδρα συνήθως το Λουξεμβούργο ή την Ιρλανδία, έδωσε αρμοδιότητα σε ελληνική εταιρεία διαχείρισης δανείων να την εκπροσωπεί ακόμη και στα δικαστήρια (νόμος 4354 /2015) και να «κυνηγάει» τους δανειολήπτες με στόχο να έρθουν σε ρύθμιση, όχι πάντα βιώσιμη, αλλά προσαρμοσμένη στο κέρδος του fund. Όπως λένε δανειολήπτες όχι μόνο δεν συμφέρει αλλά δεν τους παρέχεται κανένα περιθώριο διαπραγμάτευσης.

Η δικηγόρος Άννα Κροσάνου απαντώντας σε ερωτήματα τηλεθεατών επισημαίνει:

  • Η εταιρεία διαχείρισης, που τελεί υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδας, υποχρεώνεται δια νόμου να δεχτεί αντιπρόταση από τον δανειολήπτη, την οποία ωστόσο μπορεί να ανακαλέσει αργότερα.
  • Στις διαπραγματεύσεις ο δανειολήπτης δεν είναι υποχρεωμένος να έχει δικηγόρο, ωστόσο μπορεί να απευθυνθεί στα γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης δανειοληπτών της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Χρέους.
  • Το πρόγραμμα «Γέφυρα»  για ενυπόθηκα δάνεια και το Πρόγραμμα αναστολής πληρωμής δόσεων για όσους πλήττονται από την πανδημία, αφορά και τις εν λόγω εταιρείες διαχείρισης που είναι υποχρεωμένες να ενταχθούν.
  • Εναλλακτική διέξοδος πριν δεχτούν τη ρύθμιση που προτείνει η εταιρεία διαχείρισης ενδέχεται να είναι ο πτωχευτικός νόμος και ο Εξωδικαστικός Συμβιβασμός που θα ισχύσει από την 1η Ιουνίου με ρύθμιση ως 240 δόσεις για επιχειρήσεις.
  • Δεν δικαιούνται οι εταιρείες διαχείρισης να παίρνουν κάθε ημέρα τηλέφωνο.