Για το πώς κινήθηκε η αγορά τις τελευταίες ημέρες, καθώς και τα θετικά και τα αρνητικά, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του click away μίλησαν το πρωί στην ΕΡΤ1 ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Πάνος Σταμπουλίδης και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας Σταύρος Καφούρης.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας τόνισε ότι το click away είναι ένα θετικό μέτρο, ένα συμπληρωματικό μέτρο για την λειτουργία της αγοράς, αλλά δεν υποκαθιστά την λειτουργία του λιανεμπορίου, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το click away θεωρούνται κλειστές. Το μέτρο έδωσε μια μικρή σχετική ανάσα στην αγορά αλλά το χειρότερο είναι ότι δεν αφορά στο σύνολο του λιανεμπορίου, άλλοι κλάδοι πήγαν καλύτερα κι άλλοι όχι.

Όμως αυτό, τόνισε, είναι ένα μέτρο που δεν μπορεί να μας πάει μακριά, προσδοκούμε στο να ανοίξει τελείως το λιανεμπόριο, ειδικά για τα συνοικιακά καταστήματα. Ο κ.Καφούνης ζήτησε ξανά για το 2021 γενναία μέτρα ρύθμισης των υποχρεώσεων και «κούρεμα» μεγάλου μέρους αυτών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επλήγησαν περισσότερο.

Όντως το click away είναι ένα μέτρο που δεν μπορεί να μας πάει μακριά συμφώνησε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Η αγορά είναι κλειστή ακόμα, για αυτό επιχειρήσεις και προσωπικό απολαμβάνουν τα μέτρα στήριξης, και το click away είναι μια προσωρινή λύση, δεν έχουμε καμία ψευδαίσθηση για αυτό. Παρόλα αυτά τις ημέρες αυτές πραγματοποιήθηκαν πάνω από 400.000 ραντεβού για click away πράγμα πολύ σημαντικό.

Είναι πολύ σπουδαίο αυτή την περίοδο όλες οι επιχειρήσεις να αναπτύξουν ψηφιακά εργαλεία και ήδη ανακοινώθηκε το μέτρο της ανάπτυξης ψηφιακών εργαλείων από όλες τις επιχειρήσεις.

Από τις 26.000 δάνεια ύψους 8,6 δισεκ. που δόθηκαν μόνο τα 500 δόθηκαν σε μεγάλες επιχειρήσεις, τα υπόλοιπα δόθηκαν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, υπογράμμισε ο  κ. Σταμπουλίδης.