«Η συζήτηση του Προϋπολογισμού γίνεται σε μία περίοδο πρωτόγνωρης, παγκοσμίως, αβεβαιότητας», ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2021.

«Στοχεύουμε, εκπέμποντας ασφάλεια και σταθερότητα, στην υπέρβαση της κρίσης, με την οικονομία σε λειτουργία και την κοινωνία όρθια, και θέτουμε τις βάσεις, αρχικά, για ταχεία ανάκαμψη και, στη συνέχεια, για διατηρήσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά και τόνισε πως: «ο ετήσιος ρυθμός μεγέθυνσης της οικονομίας επιταχύνθηκε το 2019, σε σχέση με το 2018. Και για πρώτη φορά από το 2007, η ανάπτυξη είναι υψηλότερη από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο! Δυναμική που συνεχίστηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2020, παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη επέστρεψε στην ύφεση».

Aσκώντας κριτική στην αντιπολίτευση, ανέφερε ότι η ίδια υποστηρίζει ότι είναι πολύ αισιόδοξες οι εκτιμήσειςτης κυβέρνησης, επικαλούμενη μόνο την πρόβλεψη του ΟΟΣΑ, για ανάπτυξη 0,9% το 2021 και σχολίασε ότι: «Η αλήθεια είναι ότι ο μέσος όρος των εκτιμήσεων όλων των εγχώριων και διεθνών αναλυτών, οίκων και φορέων, είναι για ανάπτυξη περίπου 4,5% το 2021! Συνεπώς, από τις περίπου 40 εκτιμήσεις, μία μόνο είναι εξαιρετικά απαισιόδοξη για τη χώρα. Και επικαλείστε μόνο αυτή! Γιατί επενδύετε, πολιτικά, στην καταστροφή! Θέλετε και άλλη απόδειξη;

Η ίδια Έκθεση του ΟΟΣΑ υποστηρίζει ότι η Ελλάδα θα επιτύχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μεταξύ των μελών του το 2022».

Για τα ταμειακά διαθέσιμα, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι: «Ας ξεκαθαρίσουμε τις έννοιες: είναι άλλο το επονομαζόμενο «μαξιλάρι», και άλλο τα «ταμειακά διαθέσιμα των Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης».

Το «μαξιλάρι» είναι ο «ειδικός λογαριασμός αποθεματικού», ύψους 15,7 δισ. ευρώ, που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, παρά μόνο με αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις, που επιβλήθηκαν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Αντιθέτως, τα ταμειακά διαθέσιμα των φορέων υπήρχαν πάντοτε, διάσπαρτα, και ξεκίνησαν να συγκεντρώνονται σε ένα λογαριασμό, από το 2014. Το Οικονομικό Επιτελείο τα αξιοποιεί με ορθολογισμό, αναπληρώνοντας τις εκροές με εισροές, που προέρχονται, κυρίως, από επιτυχημένες εξόδους στις αγορές, με πολύ χαμηλό κόστος δανεισμού. Χειριζόμαστε τα δημόσια οικονομικά με σεβασμό στις μεγάλες και πολύχρονες θυσίες των πολιτών.

Η Κυβέρνηση, σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, με μειωμένα έσοδα λόγω φορολογικών και ασφαλιστικών αναστολών και περιορισμών στη λειτουργία της οικονομίας, καλύπτει, όπως έχει καθήκον, ανάγκες της κοινωνίας, καταβάλλοντας μισθούς, συντάξεις, επιδόματα και αποζημιώσεις, σε μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες και ανέργους. Και θα συνεχίσει να το πράττει, για όσο χρειαστεί».

Αναφερόμενος στις κριτικές για ενδεχόμενη αύξηση της φορολογίας, ανέφερε πως: «Η αλήθεια είναι ότι ο Προϋπολογισμός δεν περιλαμβάνει ούτε έναν νέο φόρο!

Αντιθέτως, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, από το καλοκαίρι του 2019, έχει προχωρήσει σε 39 παρεμβάσεις μείωσης φόρων και λήψης φορολογικών κινήτρων για την προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα μας».

Ακολούθως επισημαίνοντας το θέμα της κοινωνικής συνοχής, τόνισε ότι  ο Προϋπολογισμός την ενισχύει, διότι: «Ενισχύουμε, περισσότερο τους χαμηλόμισθους, με την αποζημίωση ειδικού σκοπού. Επεκτείνουμε επιδόματα ανεργίας. Στηρίζουμε τους μακροχρόνια ανέργους στο πλαίσιο του προγράμματος για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Ενισχύουμε δράσεις του ΟΠΕΚΑ, με αυξημένο κατά 600 εκατ. ευρώ το ύψος των κοινωνικών επιδομάτων για το 2021. Ενισχύουμε τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού. Χορηγούμε διευρυμένο επίδομα θέρμανσης, προκειμένου να διευκολυνθούν τα ευάλωτα νοικοκυριά. Υλοποιούμε πρόγραμμα κρατικής επιδότησης της δόσης δανείου, για ενήμερα και μη νοικοκυριά.

Παρέχουμε κίνητρα για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας. Ενισχύουμε, με επιπλέον πόρους, από το αποθεματικό της χώρας, τις δομές της δημόσιας υγείας. Και θα συνεχίσουμε να τις ενισχύουμε, για όσο χρειαστεί και για ό,τι χρειαστεί, και το 2021».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του επισήμανε ότι: «Η αλήθεια είναι ότι η Κυβέρνηση έθεσε, ως πρώτη προτεραιότητα, τη διατήρηση θέσεων απασχόλησης και την προστασία, όσο είναι εφικτό, των εισοδημάτων των εργαζομένων.

Και τα κατάφερε, ικανοποιητικά, καλύτερα από τις άλλες χώρες. Σε ό,τι αφορά τη διατήρηση θέσεων απασχόλησης, όλες οι εκθέσεις και τα στοιχεία αναγνωρίζουν την αποτελεσματικότητα των κυβερνητικών παρεμβάσεων. Σχετικά με τα εισοδήματα των εργαζομένων, πρόσφατη έρευνα αποδεικνύει ότι, μετά τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης αυτών, η απώλεια περιορίζεται σημαντικά. Κυρίως για τα χαμηλά εισοδήματα, όπου η Ελλάδα έχει πετύχει το 3ο μεγαλύτερο ποσοστό αναπλήρωσης των απωλειών εισοδήματος στην Ευρώπη.

Χωρίς να λαμβάνεται μάλιστα υπόψη ο μεγάλος αριθμός αυτοαπασχολούμενων και ατομικών επιχειρήσεων στη Ελλάδα, που ενισχύονται και μέσω άλλων χρηματοδοτικών προγραμμάτων, όπως είναι η Επιστρεπτέα Προκαταβολή. Η Κυβέρνηση επέδειξε ότι διαθέτει αντανακλαστικά και αποτελεσματικότητα.

Χορηγεί αποζημίωση ειδικού σκοπού, καλύπτει ασφαλιστικές εισφορές επί του ονομαστικού μισθού, αναστέλλει βεβαιωμένες οφειλές, προβλέπει την καταβολή μειωμένου μισθώματος κύριας κατοικίας. Η χώρα μας επέλεξε την οριζόντια στήριξη όλων των εργαζόμενων, πλήρως και μερικώς απασχολούμενων, ενώ η πλειοψηφία των ευρωπαϊκών χωρών έθεσε περιορισμούς.

Επιπλέον, σε αντίθεση με την Ελλάδα, οι περισσότερες χώρες ανέλαβαν μέρος της στήριξης των εργαζόμενων, καλούμενος ο πληττόμενος επιχειρηματίας να καλύψει το υπόλοιπο (Αυστρία, Βουλγαρία, Τσεχία, Λιθουανία, Δανία, Εσθονία, Πολωνία, Σλοβενία, Πορτογαλία, Σουηδία)».